Carti religioase

Recenzie „Apostoli la capatul lumii” de Vlad Herman

Apostoli la capatul lumii - Sfintii din Alaska - Vlad Herman

Hristos a inviat! Ca sa n-avem discutii, ma simt nevoit sa fac niste precizari. Nu pot avea pretentia si nesimtirea sa afirm ca sunt eu vreun crestin foarte bun si foarte pios, genul habotnic etc. In acelasi timp, nu desconsider total credinta, religia etc. Chiar daca nu respect toate regulile impuse de Biserica, am drumul meu.

Din aceste motive citesc si carti religioase. Stiti de ce? Pentru ca daca treci peste dogme si faci abstractie de credinta etc. sunt pana la urma niste carti de dezvoltare personala sau de povesti. Aici nu ma refer la cartile de rugaciuni in sine ci la cartile ce vorbesc despre sfinti, sfaturi, recomandari etc. Pot fi citite de oricine, indiferent daca este sau nu credincios.

Mie imi place sa mai citesc din cand in cand si astfel de carti. Recent, m-am intors dintr-un tur al catorva manastiri de unde mi-am achizitionat cateva carti pe care le-am devorat rapid. Am citit vreo 4 in tot atatea zile si am zis sa ti le prezint si tie.

Ca atare, astazi discutam de cartea Apostoli la capatul lumii – Sfintii din Alaska. Volumul de fata a fost coordonat de Vlad Herman si contine descrierea vietii a 5 sfinti misionari. Toti cinci erau membri ai bisericii ortodoxe ruse si au mers sa crestineze Alaska pe vremea cand aceasta tinea inca de Rusia. Practic vorbim de perioada de pe la 1800.

Aflam asadar cum a fost viata si activitatea Sfintilor Gherman, Iacob Netsvetov, Petru Aleutul, Iuvenalie si Inochentie.

Multi dintre acestia au avut si un rol stiintific si de explorare a zonelor respective, nu doar religios. Asta pentru ca au invatat rapid limbile si dialectele din zona si au efectuat astfel primele traduceri in limbile respective. Tot ei au introdus in zona conceptul de scoala, de ingrijire medicala etc. Practic, au pus bazele civilizatiei in zona, asa cum o intelegem noi astazi.

Este o carte interesanta care contine povestile de viata ale sfintilor mentionati mai sus si activitatea lor pentru crestinarea si altor neamuri. Merita citita si o cititi rapid, are in jur de 100 de pagini si se citeste usor, curge ca apa. Mie mi-a placut mult si cartea si ilustratiile ei.


O puteti cumpara de pe elefant la pret redus.

Lasă un răspuns

